26 Ekim 2015 Pazartesi

ELAZIĞ


MÖ. 2000 lerde Hurriler ile başlayan yerleşim
MS. 9. yy da Urartulardan kalma HARPUT KALESİ
Ağın, Alacakaya, Arıcak, Baskil, Karakoçak, Keban, Kolancılar, Maden, Palu, Sivrice ilçeleri
1500 lerde Pervane Ağa tarafından yapılan AĞA CAMİİ
1100 lerde Artukoğulları döneminden kalma ULU CAMİ
179 yılında yapılan Süryani MERYEM ANA TÜRBESİ
Günün her saati farklı bir renge bürünen tektonik bir göl olan HAZAR GÖLÜ
Türkiyenin en büyük yapay baraj gölü olan KEBAN BARAJ GÖLÜ
HAZAR BABA KAYAK MERKEZİ

Bir miras kavgası ki sormayın alem duymuş, duyan gelmiş. Hurrilerin torunları, Urartulardan torunlar, Artukoğullarından torunlar hepsi orada. Mesele Harput kalesi Urartular demiş ben yaptım, Hurriler demiş arsa benim, Artukoğulları mülk sonra bana geçti benim hakkımdır derken kavga büyümüş. İşi bilene soralım deyip Meryem Ana Türbesinde papaza danışmaya gitmişler ppaz sorunu çözmüş bu kilise hepsinden önce yapıldı KALE BİZİMDİR.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder