6 Ağustos 2015 Perşembe

DÜNYA OKULU


" herkese, her yerde, dünya standartlarında eğitim" sloganı ile piyasaya çıkarttığı kitabında Khan'ın üzerinde durduğu noktalar bizim de KPSS ye çalışırken önemle üzerinde durmamız gereken noktaları oluşturmakta sebep? derseniz kitabın tamamında ve Khan'ın çalışmalarında amaç her öğrenicinin biricik olduğu ve öğrenmenin %100 başarı sağlanamadan gerçekleştirilemeyeceği. Dilerseniz şimdi Salman Khan'ın "Dünya Okulu" kitabından paragraflar alarak kendi KPSS çalışmalarımıza uyarlamaya çalışalım. "Bazı insanlar sabah kalktıklarında zehir gibi olur. Bazıları gece daha iyi öğrenir. Kimisi odaklanabilmek için sessiz bir eve ihtiyaç duyar; bir başkasıysa müzik çalarken ya da bir kafenin beyaz gürültüsü içinde kafasını daha iyi toplar." Bizim çalışmalarımıza başlarken yapmamız gereken ise kendi zamanımızı bulmak yani öğrenmeyi en iyi gerçekleştirebildiğimiz zamana çalışmalarımızı yaymak ve diğer zorunlu işleri günün geri kalanına bırakmalıyız. " En temelinde -tam öğrenme- öğrencilerin bir kavramı gerektiği gibi kavramadan önce daha ileri bir kavramı anlamasının beklenmemesi gerektiğini ifade ediyor" bu cümleyi özellikle sayısal ders olan matematik için somutlayabiliriz. Mesela "kesirlerde bölme bölünebilme" konusunu ele alalım ne kadar basit gibi geliyor değil mi fakat tam anlaşılamadığında "oran-orantı" konusu anlaşılamıyor ve "muhakeme problemleri" nin büyük bölümü bu örnekler daha da çoğaltılabilir. "Gravyer Peyniri gibi öğrenim" dediği ise beynin aktif kullanımında üzerinde önemle durulan nöronlar arasındaki bağlantıları geliştirebilmek. Yani tarih konusunda soru dağılımı göz önüne alınarak(daha çok soru çıktığını önceki yazımızda yazmıştık)İnkılap tarihi kısmına çalışmak Osmanlı aydınlanma dönemine çalışmamak gibi. peki soruyorum yapılan inkılaplarda Osmanlı gerileme ile birlikte yokluğu hissedilen dünya üzerinde yaygınlaşmış yaklaşımları bilmeden sizce bu konu temellenebilir mi? ınkılaplara bakarak II. Mahmut'u görmeyen öğrenci bu soruları tam yanıtlayabilir mi? konular arasındaki bağlantıları kurabilmek neden sonuç ilişkileri ile temellendirmek Kültür kısmının olmazsa olmazıdır. "eski ve yorgun düşmüş bir alışkanlık olan pasif ders anlatımı" özellikle yaşayarak öğrenmek dedikleri durum budur. öğrenmenin yüzdelik dilimini TAM a yaklaştıran öğrencinin öğrenmeyi gerçekleştirebilmesi olayı içselleştirmesi kendini öğrenmede aktif hale getirmesi ile olabilir. bu paragraflar benim kitaptan kendimce seçtiklerim olduğu için sizlerin de kitabı bir gözden geçirmeniz gerektiğini düşünüyorum çünkü BU SINAV BU YIL KAZANILACAK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder